باز هم نظریه پردازی های اشباه الرجال کلید خورد
دوشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۲، ۰۸:۳۹ ق.ظ

خاتمی در بخشی از سخنان خود ایده به وجود آمده در دوران اصلاحات تحت عنوان فرستادن امام به موزه را در قالبی جدید مطرح نموده است تا این بار با تیپ اعتدال پروژه حذف اندیشه های امام را کلید بزند . وی با نشان گرفتن مواضع انقلابی امام راحل گفت : "نمیشود شما به موضع عملی امام در مقام مسئول اول کشور در موقعیت جنگ و ترور و اضطراب و اضطراری به یک مسالهای متمسک بشوید که هر کشوری و هر حکومتی در دوران بحران مجبور است یک روشهایی اتخاذ بکند برای حفظ اصل نظامش این را بگویید خط امام! ".
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، همزمان با بازگشت اعتدالیون به عرصه قدرت مردگان سیاسی که در راس آنها رئیس دولت اصلاحات قرار دارد تلاش دارند تا با نظریه پردازی و بیان دیگاه های خود جنازه اصلاحات را در قالبی جدید احیا کنند که در تازه ترین این تلاش ها بنابر خبر روابط عمومی بنیاد باران، سید محمد خاتمی در قامتی طلبکارانه در جمع اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله طاهری اصفهانی با جسارت تمام به ایراد سخنانی پرداخته است که هر انسان آگاهی را به یاد سنگ پای قزوین میاندازد .
وی در بخشی از سخنان خود ایده به وجود آمده در دوران اصلاحات تحت عنوان فرستادن امام به موزه را در قالبی جدید و لطیف تر مطرح نموده است تا این بار با تیپ اعتدال پروژه حذف اندیشه های امام راحل را کلید بزند .
خاتمی با نشان گرفتن مواضع انقلابی امام راحل آن مواضع را اتخاذ شذه از روی اضطراب و اظطرار دانست و گفت : "نمیشود شما به موضع عملی امام در مقام مسئول اول کشور در موقعیت جنگ و ترور و اضطراب و اضطراری به یک مسالهای متمسک بشوید که هر کشوری و هر حکومتی در دوران بحران مجبور است یک روشهایی اتخاذ بکند برای حفظ اصل نظامش این را بگویید خط امام! و آن همه حرفها و موضعگیریها و روشن بینیهایی که امام داشتند را اصلا کنار بگذاریم."
حال آنکه به شهادت تاریخ تصمیمات امام در همه جا برخاسته از عقلانیت دینی و فقهات شیعی بوده است. در تبیین خاتمی از خط امام هویت امام که همان مواضع انقلابی بوده است از شخصیت ایشان تفکیک شده و تلاش میشود تا به جای تطبیق خود بر خط امام، امام را بر مشی اصلاحات انطباق دهند.
البته نسبت تصمیمات غیر عقلانی به امام برای اولین بار از سوی هاشمی مطرح شد وی در خاطرات سال 63 خود چنین مینویسد: " ه زیارت امام رفتم. مدت زیادی در خدمتشان در اندرون نشستم. تمایل به انزوا در امام پیدا شده است، تاکید کردم که لازم است بیشتر با مردم حرف بزنند. احتمال کنارهگیری کامل را مطرح کردند، درخواست کردم که دیگر نفرمایند و مصلحت نیست".
وی با تغافل نسبت به جملات رهبر معظم انقلاب نسبت به لزوم عذر خواهی فتنه گران و سردمداران فتنه 88 دست پیش را گرفته و از عفو و گذشت خود چنین میگوید :"ما نسبت آن کسی که با ما بد کرده، بدترین بدیها کرده، بنده شخص خودم را میگویم به هیچ وجه یک ذره در ذهنم انتقام جویی نیست، دلم میخواهد همه خوب زندگی کنیم".
این ادعای گستاخانه در حالی است که مشارکت بالای 80 درصدی در انتخابات یعنی تثبیت نظام در همه عرصه های داخلی و خارجی . این مشارکت قدرتی به وجود می آورد که رئیس جمهور دیکتاتور ترین کشور دنیا یعنی امریکا را به نوشتن نامه به رهبر معظم انقلاب وادار میکند. اما با ظلمی که صورت گرفت تمام دستاوردهای این حماسه سیاسی از بین رفت و به جرات میتوان تحریمها را ثمره ایجاد شکاف در بین ملت توسط سران فتنه دانست.
محمد خاتمی در ادامه با مصادره رای مردم اصلاحات را پیروز انتخابات دانست و افزود: "حالا اینکه اکثریت با ماست معنایش این نیست که آنها نفس نکشند بلکه میگوئیم همه نفس بکشند و همه با هم ایران را بسازیم. امیدوارم این راه باز شده باشد."
خاتمی بدون اشاره به بی توجهی به رای اکثریت در سال 88 توسط یارانش چنین گفت : "باید به رای اکثریت احترام بگذاریم و اکثریت هم هوای اقلیت را داشته باشد، هیچ کس به فکر انتقام نباشد همه میخواهیم این اسلام و ایران و این مردم به خوشبختی و سعادت برسند، باید این تنگ نظریها تمام شود."
وی در ادامه برای تعریف اعتدال مطابق خواست خود، خود را اولین مطرح کننده این کلید واژه دانست تا انحراف این گفتمان را به نفع اصلاحات رقم زده باشد و افزاود: "بنده در برنامه دور دوم انتخابات (سال۸۰) به نام گام دوم؛ یک فصل درباره اعتدال صحبت کردهام. اصلاح طلبی واقعی با اعتدال عقلانی سازگار است بنابر این شعار اعتدالی که داده میشود نه تنها بیرون از حوزه اصلاح طلبی نیست، بلکه اعتدال با افراط و تفریط از هر طرف که باشد مخالف است و ما هم با آن مخالفیم و این گفتمان رای آورد. آقای روحانی هم همین گفتمان را داشت، تردید نکنید گفتمان اصلاح طلبی که اعتدال هم در آن نهفته است توسط این مردم مورد تایید قرار گرفت."
در پایان بخش هایی از سخنان نابخردانه سید محمد خاتمی می آید:
* بسیار متاثرم که امروز مظهر و نماینده انقلاب ما کسانی باشند که هیچ نسبتی با سابقه انقلاب، تفکر انقلابی و با فداکاریهایی که برای این کار شده ندارند.
* شخصیت والایی چون حضرت آیت الله العظمی آقای منتظری به عنوان یکی از ارکان انقلاب که از تئوریسینهای بزرگ انقلاب اسلامی بودند جایگاه بسیار مهمی داشتن.
* ما درباره قرائتمان از دین و امام راحل حرف داریم و میتوانیم از آن دفاع کنیم و معتقدیم انقلاب ما بر آن اساس تحقق پیدا کرد و میبایست در عمل هم تحقق پیدا کند.
* نمیشود شما به موضع عملی امام در مقام مسئول اول کشور در موقعیت جنگ و ترور و اضطراب و اضطراری به یک مسالهای متمسک بشوید که هر کشوری و هر حکومتی در دوران بحران مجبور است یک روشهایی اتخاذ بکند برای حفظ اصل نظامش این را بگویید خط امام! و آن همه حرفها و موضعگیریها و روشن بینیهایی که امام داشتند را اصلا کنار بگذاریم.
* عقلانیت در ایجاد رابطه با جهان امروزدر عین حفظ مصالح ملی اعتقاد دارد و نمیگذارد هزینههای زیاد بر دوش این مردم به خاطر بعضی روشهای غلط بیفتد.
* چند روز پیش یکی از اقتصاددانان بزرگ گفته بود اگر همه دست به دست هم بدهیم و تلاش کنیم بعد از چهار سال به سال ۸۴ میرسیم. این حرف درستی است. یعنی ما باید زمینه درست بکنیم به نقطه صفر برسیم، نقطه صفری که شروعش برنامه چشم انداز بیست ساله بود که سال ۱۴۰۴ ما باید قدرت برتر منطقه باشیم.
* اگر هدف این است که ما به قدرت برسیم، فکر نمیکردیم زمینه برای آن وجود داشته باشد به همین دلیل هم بنده خودم مسئولیت را نپذیرفتم اما دیدید با اقای هاشمی چگونه برخورد کردند؟!
* باید به رای اکثریت احترام بگذاریم و اکثریت هم هوای اقلیت را داشته باشد، هیچ کس به فکر انتقام نباش.
* ما نسبت آن کسی که با ما بد کرده، بدترین بدیها کرده، بنده شخص خودم را میگویم به هیچ وجه یک ذره در ذهنم انتقام جویی نیست.
پ . ن :
این ملعون الآن باید کنار رفقاش در زباله دانی تاریخ می لولید
نه اینکه ...