خون دل

خون دل خوردن برای امام خامنه ای ...

خون دل

خون دل خوردن برای امام خامنه ای ...

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

سخنان امام خمینی در دیدار با اعضای سازمان جنبش امل ۶/۸/۱۳۶۰


 

از اول مبارزات، قضایای لبنان و فلسطین جزء مقاصد اصلی ما بوده است و از مسائل ایران جدا نبوده است. به طور کلی، مسلمان نباید تنها نظرش[به]طایفه ای از مسلمانان باشد. آقای موسی صدر فرزندی از فرزندان من است. من برای او متأثر و متأسفم و اقداماتی هم، چه در نجف و چه در ایران، نموده ام و امیدوارم هر چه زودتر او را در بین خودمان ببینیم. 

از آنجا که منطقه در شُرف یک نهضت اسلامی عمومی است، امریکا دست به طرح قضایایی زده است تا بلکه بتواند دست مردم بی پناه منطقه را از سرنوشتشان کوتاه کند و متأسفانه بعضی از دولتها هم او را کمک می کنند؛ طرح سادات و فهد  [۱]یکی است. بر فرض که امریکا یک طرح صد در صد اسلامی ـ انسانی بدهد، ما باور نمی کنیم که آنها به نفع صلح و منافع ما گامی بردارند. اگر امریکا و اسرائیل «لا اله الاّ اللّه » بگویند، ما قبول نداریم؛ چرا که آنها می خواهند سرِ ما کلاه بگذارند. آنها که صحبت از صلح می کنند، می خواهند منطقه را به جنگ بکشند. شما متوقعید ما در مقابل امریکا و اسرائیل و دیگر ابرقدرت ها، که می خواهند منطقه را ببلعند، بی تفاوت باشیم؟ نه، ما با هیچ کدام از ابرقدرتها و قدرتها سر سازش نداریم، نه تحت سلطه امریکا می رویم و نه زیر بار شوروی. ما مسلمانیم و می خواهیم زندگی کنیم. ما می خواهیم زندگی فقیرانه داشته باشیم، ولی آزاد و مستقل باشیم. ما این پیشرفت و تمدنی که دستمان پیش اجانب دراز باشد را نمی خواهیم.ماتمدنی را می خواهیم که بر پایه شرافت و انسانیت استوار باشد و بر این پایه، صلح را حفظ نماید. ابرقدرت ها می خواهند انسانیت انسان ها را تحت سلطه قرار دهند و ما و شما و هر مسلمانی مکلف است در مقابل آنها بایستد و سازش نکند و طرح هایی از قبیل طرح سادات و فهد را رد کند. بر ما واجب است که اینگونه طرحها را، که به نفع مستضعفین نیست، محکوم نماییم. 

من به شما اطمینان می دهم که مسائل ما از شما جدا نیست. ولی شما خوب می دانید که امریکا و عوامل داخلی اش یک لحظه ما را آرام نگذاشتند. لذا، اگر ما به شما کمک شایانی نکردیم، چون گرفتار این جنایتکاران هستیم. ما لبنان را از خودمان می دانیم. شیعیان لبنان و ایران و مسلمانان همه جهان یکی هستند. ما امیدواریم تا وحدت خودمان را حفظ نماییم. 

مسئله ای را که می خواهم اکیداً به شما تذکر دهم این است که این معنا که «نمی شود با قدرتهای بزرگ طرف شد» را از گوش هایتان بیرون کنید. شما بخواهید، می توانید؛ زیرا پشتیبان شما خداست. این زمزمه هایی را که ابرقدرتها به وسیله ایادی شان کرده اند که تا متکی به یکی از دو قدرت نشوید نمی توانید به زندگی خود ادامه دهید، صددرصد غلط است. به روی پای خودتان بایستید و محکم و استوار با خدا باشید و سعی کنید تا قبل از هر پیشرفتی در انسانیت پیشرفت کنید. در این صورت، خداوند ما را یاری خواهد کرد تا بتوانیم استقلال و آزادی و اسلاممان را حفظ کنیم. ان شاءاللّه ، موفق باشید. 

والسلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته


منبع:صحیفه نور جلد15
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۲ ، ۱۵:۱۳
سپهر قدیمی

رو دربایستی را کنار گذاشته‌ام؛ زدن این حرفها شجاعتی می‌خواهد که با عقل و عقل ‌اندیشی و حتی ژورنالیزم جور در نمی‌آید چرا که حزب‌الله حتی در میان دوستان خویش غریبند چه برسد به دشمنان. اگرچه در عین گمنامی و مظلومیت، باز هم من به یقین رسیده‌ام که خداوند لوح و قلم تاریخ را بدینان سپرده است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۲ ، ۱۷:۱۳
سپهر قدیمی

نگاهی تحلیلی به منافع آمریکا از مذاکره با ایران

آیا دستگاه دیپلماسی ایران از تمام منافع آمریکا در مذاکرات آگاه است؟

محمد علی الفت پور

 

اشاره:

 برای رسیدن به یک نقطه مناسب برای تحلیل مذاکره بین ایران و آمریکا باید ابتدا به این آگاهی رسید که طرف مقابل آمریکایی چه اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی را از طرح مساله مذاکره با ایران دنبال می­کند. آنچه تا کنون به عنوان ظرفیت های مذاکره با آمریکا در جراید و رسانه­های گروهی گفته شده است غالبا منافع ایران از نشستن پای میز مذاکره با آمریکا بوده است؛ ولی در یک استراتژی پایا پای قطعا برای تحلیل وضعیت یک موقعیت سیاسی مخصوصا بین المللی حتما باید به جوانب مختلف محیطی و محاطی آن مساله نیز توجه شود. غفلت دستگاه دیپلماسی ایران از توجه به منافع طرف مقابل قطعا در برنامه ریزی مدبرانه با افق دید بلند به ایشان صدمه خواهد زد زیرا بر اساس شواهد و مستندات عدیده تاریخی هر چقدر دشمن بیدار است انگار که  ما خواب بوده­ایم!

مقام معظم رهبری درباره لزوم بیداری در مقابل دشمن می­فرمایند: اگر شما در جبهه‌ى نبرد خوابتان برد، معنایش این نیست که سرباز خط مقابل هم خوابش برده؛ نه، او بیدار است؛ منتظر است شما خوابتان ببرد تا بر سر شما بتازد. در میدان نبرد، کارزار همیشه نظامى نیست؛ گاهى سیاسى است؛ گاهى هم فرهنگى است. چشم‌ها را باید باز نگه داریم… (۱۲/۰۲/۱۳۸۴)

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۲ ، ۲۲:۲۰
سپهر قدیمی

دانشجو موذن جامعه است ، اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود!

منتها اینجا دانشجوهای ما نه اذان گفتن بلد هستند و نه حتی نماز خواندن!!!

دانشجویی که بزرگ ترین دغدغه و پرسشش این است که چرا دانشکده ما تک جنسیتی است؟!! و بزرگ ترین هدفش راهی برای انتقالی و مهمانی و فرار از این دانشکده و این رشته است؛

دانشجویی که تمام اوغاتش فراغت است و باقی اوقاتی را هم که سر کلاس هست را نیز تا آنجا که بشود می پیچاند!!! کی فرصت دارد که اذان گفتن یاد بگیرد و اذان بگوید تا نماز امت و جامعه اش قضا نشود!

کی فرصت فکر کردن و تحلیل کردن و ارائه کردن دارد؟!!!

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۲ ، ۱۲:۱۰
سپهر قدیمی

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "در دیپلماسی عملگرایانه مبتنی بر اعتدال، بن‌بستی وجود ندارد"، تاکید کرد: سبکی که الان داریم که با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم، قابل تداوم نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگویی با فصلنامه مطالعات بین‌المللی - که گزیده آن در پایگاه اطلاع‌رسانی وی منتشر شده است - گفت: سبکی که الان داریم که با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم، قابل تداوم نیست. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟ معنای مذاکره هم این نیست که تسلیم آنها شویم. مذاکره می‌کنیم اگر مواضع ما را پذیرفتند یا ما مواضع آنها را پذیرفتیم، تمام است.

آقای هاشمی بفرمایید دیگر کدام منافع شما در گرو حرف زدن و رابطه داشتن با آمریکاست که سالهاست خون امام (رحمه الله ) و امام (حفظه الله) را در شیشه کرده اید!

دیگر چه از جان این انقلاب و این مردم می خواهید.
واقعا انقدر نمی فهمید فرق بین روسیه و چین را با امریکا؟
امریکا چقدر دیگر باید جنایت کند و خون این ملت را بریزد و جوانان مملکت را شهید کند تا شما باورتان بشود که امریکا شیطان بزرگ است؟!
آن روزتان را هم به یاد داریم که مذاکره کردید و تسلیم هم شدید!
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۲ ، ۰۱:۱۹
سپهر قدیمی